[Nix-dev] saving the state of an music production session on Linux

Grammostola Rosea rosea.grammostola at gmail.com
Tue Oct 14 17:02:23 CEST 2008

Dag,

Mag dit in het Nederlands?

Ik ben vooral bezig met muziek productie op Linux. Het centrale
programma in dit werk is Jackd of jack (jack audio connection kit). Jack
stelt ons in staat om de verschillende audio applicaties met elkaar te
verbinden en gelijktijdig af te spelen onder een lage latency.

Dit werkt naar behoren, maar een 'groot' probleem van deze werkwijze is
dat bij elke sessie steeds weer de verschillende applicaties moet openen
en in de gewenste staat moet zetten (files openen, instellen, verbinden
etc.).

NixOS trok mijn aandacht omdat, als ik het goed begrijp, je het systeem
weer naar een vorige staat of 'snapshot' kan terugbrengen. Ik begrijp
dat dit systeem vooral voor systeemconfiguratie geldt en lijkt wat dat
betreft redelijk ver af te staan van wat ik wil bereiken.

Maar goed, ik dacht laat ik toch eens mailen, wellicht dat deze slimme
mensen iets voor mij kunnen betekenen of goed bruikbare suggesties
hebben... vandaar.

In afwachting van uwen reacties.

Groet,

\r